Data wydruku: 2024-11-21 14:14:56

Oferta przedszkola

Oferta przedszkola

Projekty i innowacje pedagogiczne dla przedszkolaków oraz nauczycieli realizowane w roku szkolnym 2024/2025:

 Przedszkole organizuje szereg uroczystości, imprez okolicznościowych, spotkań dla lokalnego środowiska z udziałem rodziców, oraz zaproszonych gości:

Dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności i talenty uczestnicząc w różnorodnych konkursach między przedszkolnych, organizowanych przez różne instytucje kulturalno - oświatowe naszej gminy,województwa opolskiego oraz nasze przedszkole.

 Zajęcia realizowane w przedszkolu:

Kadra pedagogiczna naszego przedszkola uczestniczy w wielu szkoleniach. W swojej pracy z dziećmi wykorzystywane są różnorodne formy i metody dostosowane do wieku i możliwości psychofizycznych dzieci:

o    alfabet Piotrek,

o    śpiewające literki,

o    relaksacja,

o    techniki parateatralne, bajkoterapia,

o    zabawy paluszkowe,

Praca wychowawczo -  dydaktyczna w naszym przedszkolu planowana jest zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego

Przedszkolny zestaw programów nauczania w roku szkolnym 2024/2025

 

Przedmiot

Grupy

Autor

Tytuł

Wydawnictwo

Numer  w przedszkolnym zestawie

Wychowanie  przedszkolne 

5-6 latki

 

 

E.Kordos

Program

Wychowania

Trampolina

PWN

PPO2/2024/2025

Wychowanie przedszkolne

3-4 latki

 

Elżbieta Kordos

Program

Wychowania przedszkolnego  Trampolina

PWN 

PPO2 2024/2025

Religia

5- 6 - latki

Komisja Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski

Kocham dobrego Boga

Jedność

PPO3/2024/2025

Język angielski

3-6 latki

D.Sikora -Banasik

E.Wilkos          

 

Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli English Play Box

Nowa Era

PPO4/2024/2025

Język mniejszosci narodowej niemiecki

5-6 latki

 Opracowany przez nauczycielkę w oparciu o podstawę programową

Program nauczania języka niemieckiego jako języka mniejszosci narodowej

Opracowany przez nauczycielkę

PPO5/2024/2025

         

W ramach współpracy z rodzicami wychowawcy organizują zebrania informacyjne dla rodziców, spotkania warsztatowe i ze specjalistami,  konsultacje indywidualne oraz uroczystości. Na bieżąco informują o realizowanej tematyce i podejmowanych działaniach  w danym miesiącu.

Priorytety i cele przedszkola na rok szkolny 2024/2025:

Wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa: 

  1. Kształtowanie zachowań słuzących zdrowiu,rozwijanie sprawnosci fizycznej i nawyku aktywności ruchowej,nauka pierwszej pomocy.
  2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków stałych sprawności
    w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci oraz realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego.
  3. Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz - i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodzin.
  4. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży,ich zdrowia psychicznego.
  5. Kształtowanie postaw społecznych i patriotycznych,odpowiedzialnosci za region i ojczyznę.
  6. Poprawne wykorzystanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci.

 Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

  1. Edukacja prozdrowotna w szkole - kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.

 

  1. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna. 

 

  1. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.

 

  1. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

 

  1. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.

 

  1. Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.

 

  1. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.